Hertiginnan talar

Ja, igår var det då Hertig Karls Marknad. Och jag var Hertiginna Kristian av Holstein-Gottorp, det vill säga hertig karls fru. Otroligt kul att få vara med och hela upplevelsen att få gå runt i renäsans kläder var otroligt roligt. Men mot slutet av dagen gjorde höfterna otroligt ont och svårt att sitta var det också, allt på grund av "lampskärmen" som gör att kjolen står ut och "korven" för att få större höfter. Men kul var det, och jag hoppas på att jag får göra om det nästa år. Anna, programplaneraren verkade i alla fall nöjd med min insatts.
Det var kul att se alla små barnen som ville komma fram till mig (hertiginnan) och ge presenter i form av pärlor och stenar. Sedan var det roliga också att riddarna kastade rosor till mig under tornerspelen. Underbart kul, och underbara människor. I could get used to this.
Här är i alla fall lite bilder, inte orkat och haft tid till att redigera dem men here u go. Mamma är fotografen.
Och en avslutande bild tagen från SN

Kommentarer
Postat av: Julia s........

Ååhh du ser ut att ha haft det kul :D

coola kläder!



Söta Astrid. Love u<3

2010-08-29 @ 21:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0