Tears stream down your face.

Idag är det fredag. Detta brukar innebära helg, det gör det för mig med. & nu ska det äntligen bli så skönt med helg för min del. Har slitit ute på Nynäs i en vecka nu. Det är kul, men krävande. Har bara trillat i säng de senaste dagarna. Dock har jag bara en dags helg, för på söndag är det premiär & då ska jag jobba igen. Ska verkligen bli kul med premiären & se alla komma dit för att beundra det vi har jobbat med. Enda problemet är att jag är så himla trött. Det tär verkligen på en att jobba slitsamt med kroppen när man inte är van.
I Onsdaags träffade jag min vän Lisen vid bussen hem, hon jobbar tydligen också på Nynäs men i trädgårdsmesteriet, så vi jobbar på två helt olika ställen. Men trevligt att träffa en gammal vän igen. Vi har egentligen inte setts sen vi slutade sexan om man räknar bort snabba hej på stan & så. Sen igår så var jag ensam hemma, & hon bor ensam så vi bestämmde oss för att äta middag tillsammans. Det blev schnitzel ute i solen med bea sås & pommes. Mycket trevligt. Bestämmde även att vi ska göra om detta, fast nästa gång hos mig.
En sak som är otroligt bra för mig att jobba på Nynäs är att jag får världens solbränna. Mina händer är så bruna nu, har aldrig sett mina händer så bruna. Kanske inte är så konstigt, hela veckan har det varit skinande sol & jag har jobbat utomhus hela tiden. Men ryggen är röd, fast det lägger sig väl om ett par dagar. Nästan skönt att det regnar idag så jag inte bränner mig mer, för man har ju alltid arbetskläder på sig vilket innebär bondbränna! Förresten hade jag årets första festing igår. inte kul.
Nu ska jag pallra mig till bussen & iväg till sista dagen jobb för denna vecka höll jag på att säga men jobbar på söndag också som sagt.
Vi hörs.
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0