Sommarjobb sommarjobb, alla dessa sommarjobb... (eller inte)

...Det finns en sak jag hatar med denna sommaren. Och det är sommarjobb. Jag vill verkligen ha ett sommarjobb för att ha pengar men hur kul känns det egentligen att behöva jobba hela sommaren? Och dessutom, vad gör man när ingen svarar när man mailar? Har mailat så många, lämnat in cv till praktiken och allt. Har bara hört av en och det var ett café i trosa som sa att de redan anställt någon... Sen har jag fobi för att prata i telefon, visst jag vet jag pratar hela tiden i telefon med mina vänner men det blir jobbigt så snart som det är någon jag inte känner... Jag var till och med tvungen att be pappa att ringa tandläkaren för mamma vägrade och jag vågade inte... Hur dåligt är inte det då?
Funderar på att maila praktiken... Men Johanna säger att jag borde ringa. Sen funderar jag på om jag inte skulle kunna gå dit någon dag efter skolan, men problemet är att de har ju bara så att man kommer in med kort. Hur ska jag ta mig in dit utan att behöva ringa upp den jag ska möta? Då är vi tillbaka på ruta ett att ringa... FAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0