We could do more than just dream, we could start it off with this. We owe this to ourselves to fight to lead

|Anberlin - We owe this to our selves|

Underbart, Underbart.
-Det är så jag väljer att beskriva mitt liv för tillfället.

Jag är så glad. Att jag har alla mina fina vänner, jag har en ganska konstig familj, men det är okej. Och att jag äntligen kommit på vad jag vill göra med mitt liv. Tagit steget, bestämt. Nu eller aldrig. Jag ska bli pilot!

Pratade med Syon i Torsdags om pilotutbildningar. Vi hittade något i Göteborg som lät helt okej. Sen tänkte jag inte mer på det. Sen började dunderfredagen, en såndär dag där allt, allt, bara går exakt som man vill och man blir överraskad över vilket flyt livet hade den dagen.
Träffade random människa på bussen, började snacka. Hon ville också bli pilot! great :)
Sen kom jag till skolan och satte mig vid datorn. Efter ett tag kom Magnus, en kille i tvåan, och frågade om det var jag som var Astrid och ville bli pilot. Blev väldigt förvånad eftersom jag aldrig snackat med människan förut, men det visade sig att han höll på med segelflygning och bjöd med mig att flyga nästa dag (lördag), jag blev så chockad och glad, svaret var självklart ja!
Så på lördag tog jag mig alldeles för tidigt på morgonen till Gnesta där han plockade upp mig och vi åkte ut till flygfältet. Vädret var inte toppen så vanlig segelflygning skulle det kanske inte bli men Magnus pratade med någon som flög motorsegelflygplan (världens längsta ord?) och jag fick flyga med honom. Så fort vi kom upp i luften fick jag ta över och flyga. Verkligen sjukt kul! Vi flög över Gnesta sen till Laxne för att sedan vända tillbaka och cirkla lite över flygfältet där han stängde av motorn och jag fick segelflyga på riktigt. Det var verkligen något av det roligaste jag gjort i hela mitt liv. Fick väldigt mycket beröm av instruktören, han sa att det var extremt sällan en första gångs elev kunde flyga ett helt flygplan helt själv. När vi sedan landat så fick jag kommentaren "Väljer du att inte bli pilot har du valt fel yrke".
Åh underbart, och jag är Magnus evigt tacksam. Nu vet jag vad jag vill med mitt liv.
pilotPILOTpilot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0